Bokomslag



Hallå hallå!
Sitter och kollar på lite typsnitt till mitt bokomslag som vi gör i bilden. Jag har boken Genji. Tycker faktiskt att det är jättekul att göra ett bokomslag. Var jättenegativ först, men som sagt, tycker det är kul nu! :)

Tänkte ta och skriva ut det typsnittet jag väljer, klippa ut det och sen bara limma fast det på bokomslaget. Ser lite "proffsigare " ut då än att skriva för hand tycker JAG.

Genji var en prins som levde runt år 700 i Japan, så därför har jag målat ett japanskt körsbärsträd på framsidan, och på baksidan har jag skrivit lite om boken. Ni vet som det brukar göra på böcker :)

Jaja, nu ska jag fortsätta. Puss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test
Test