Nails


(inte min bild)


Hej! :) Målade precis mina naglar, så sitter här vid datorn och fixar lite grejer medans jag väntar på att mina naglar ska torka. Är superbra att sitta vid datorn då!

Tycker det är jättekul att måla naglarna, men har inte gjort det på ett tag nu pga att det tar rätt lång tid. Men nu när jag "kom igång igen" blev det vanlig fransk manikyr med pärlemoglitter på den vita tippen (bilder kommer!). Supersnyggt och fräscht med fransk manikyr! Bland det snyggaste! :) Håller ni inte med?

Några saker man kan tänka på när man gör fransk manikyr är att:

♥ Måla absolut inte för bred tipp! Måla bara på den biten av nageln som sticker utanför och som är vitare redan innan.

♥ Måla inte för tjocka lager. Då torkar det långsammare och går av lättare.

♥ Måla det rosa över den vita tippen så syns det mindre om det är lite ojämnt.

♥ Det finns speciella mallar att köpa om man har svårt för att få den vita tippen jämn. Dock tycker jag det är svårare med mall...

♥ Använd alltid topplack så att det håller längre!

Hoppas det hjälpte lite :) Puss!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Tack för tipsen :D

2011-11-28 @ 21:06:35
URL: http://addiisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test
Test