Veckans recept

Choklad sockerkaka med Nobless



Du behöver:

2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
5 tsk kakao
1,5 dl mjölk
Nobless
Kokos

Gör så här:

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjöl, bakpulver, kakao och mjölk och rör om. Smörj en form med löstagbar botten med smör och kokos. Häll i smeten. Sätt in i ugnen i 20 min på 175 grader, ta sen ut kakan ur ugnen och lägg på Nobless i önskad mängd. Stoppa därefter in kakan i ugnen igen i 10 min i samma värme. Låt svalna och ta sedan ut kakan ur formen.


När jag skriver det här så har jag inte smakat på kakan än för den är tills ikväll, men smeten var iaf jätte god :P






Kommentarer
Postat av: Ella

Det lät gott.

2010-06-12 @ 15:14:04
URL: http://loveella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test
Test