Gott nytt år :)



Nu när 2010 är slut tänkte jag visa er en bild från varje månad.

Januari


Tårtan jag hade när jag fyllde 13!

 

Februari


Bild från min tjej middag jag hade för att jag fyllt 13.
Från vänster: Matilda, Ella, Emma, Johanna o Jag



Mars


Muffins <3



April


Bild från Skid semester i Hafjell.


Maj


Studdsmattehoppning på mitt land



Juni


Bild på mig, Emma och Mathilda efter 6: ornas middag
Sudda ut ansiktena för mitt smile var as fult och så venne jag om alla vill vara med på bild :)

Juli


Coolingar :P



Augusti


Bild från Helsingborg




September


Bild på moi ;)

 

Oktober


Bild på moi and my kamera



November




December

 
Årets julgran :)











 


Dag 5 - Det här hade jag på mig


Det här hade jag på mig den 23/12


Dag 4 - Min bästa vän

Jag har många bästisar så jag kan inte bara välja ut en. Några av mina bästa vänner är bla  Mathilda, Emma, Matilda, Johanna och Andrea .

Sen har jag så många andra vänner också så att det skulle ta ett år att skriva ner er allihoppa, men jag tror ni vet vilka ni är :)

Love ya all♥


Dag 3 - Mina syskon



Jag har bara ett syskon och det är min Lillebror Filip. Jag är alltså äldst, hehe :P
Hans kompisar kallar honom för Fille, men jag brukar kalla honom Klebbi eller Silli
( fråga mig inte varför!). Han är 11 år och går i 5:an. Fyller år den 27 April.
Oftast är Filip väldigt snäll mot mig, och han hämtar ibland saker till mig om jag frågar honom. Men såklart så bråkar vi även ibland
( syskon kärlek :P ). Då brukar jag önska att han inte fanns, men om jag tänker efter så hade det varit väldigt tråkigt att inte ha han eller vad man ska säga. Tänk bara om man är på en tråkig middag med massa gamla människor, då är det jätte bra att ha ett syskon som man kan leka, busa eller prata med. 

Jag älskar min lillebrorsa och skulle aldrig vilja byta ut honom ♥
 
( även om jag önskar det ibland när jag är arg på honom :P)


Dag 2 - Mina föräldrar

Nu tänkte jag skriva lite om mina föräldrar. Förts lite fakta och sen en liten text :)

Mamma:

Namn: SUSANNE Karin ...
Ålder: 40 år
Bor: På samma ställe som mig, pappa och Filip

Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Mörkbrun
 Längd: 161 cm



Pappa:

Namn: Rolf URBAN ...
Ålder: 42 år
Bor: På samma ställe som mig, mamma och Filip

Ögonfärg: Grå/blå
Hårfärg: Mörkbrun
 Längd: 176 cm



Mina föräldrar har alltid ställt upp för mig och kört mig till träningar, matcher, kollat på uppvisnigar, skolavslutningar m.m  När jag och min brorsa var små så var mamma alltid hemma med oss så att vi slapp gå på dagis och sen fritids när vi började skolan. Och pappa är ju tränare för mitt innebandy lag och är med på alla matcher och träningar.

Såklart bråkar jag med dom ibland
( eller väldigt ofta), men jag älskar dom såklart ändå ♥


Dag 1 - Om mig


God fortsättning :)

Hallå hallå ;)

Har inte bloggat nånting nu under julen men har heldre velat vara med mina familj och så. På Julafton firade jag först med familjen och sen på kvällen åkte vi hem till mina kussar och firade där. Dit kom även mormor, min gammel mormor och mina 2 morbröder. På Juldagen så firade vi hos Farmor och dit kom även min farbror med sin familj och snart ska vi hem till Farfar och fira där.

Nu tänkte jag iaf berätta vad jag fick i Julklapp
( orkar inte ladda upp bilder på allt )

¤ Svea kofta - mamma o pappa

¤ Lila resväska - pappa o mamma

¤ Ny kudde - "tomten"

¤ Nytt täcke - "tomten"

¤ Vit långärmad - mamma o pappa

¤ hjärta och stjärna från pluto - mamma

¤ Magic tree - Filip

¤ Kofta - mormor

¤ Collage tröja - mormor

¤ Linne - mormor

 ¤ Nagellack - Mathilda

¤ Berlock - Johanna

¤ Ljuslykta - Emma

¤ Choklad - Emma

¤ 140 kr - från adventskalendern

¤ Gossip girl box, första säsongen - Kusinerna

¤ Tidning - Kusinerna

¤ Bok, Nyckelbarnen - Nicole
( mina kusiners kusin, inte min )

¤ Presentkort 500 kr på MQ - Mina 2 halv morbröder och deras mamma

¤ Bok , Hungerspelen - Gammel mormor

¤ 150 kr- Farbror

¤ Bok, vargbröder - Farmor och Lasse

¤ Halsduk - Farmor och Lasse

¤ 500 kr - Farfar och Marianne

¤ Örhängen - Matilda

¤ Kompis halsband - Andrea

¤ Jag och mamma fick en träningsrockring som väger 1,5 kg tillsammans av "tomten"

Sen så fick min brorsa ett Wii
( som jag får spela på när jag vill ) , så av mina morbröder fick jag och min brorsa en till kontroll.

Så, det var alla Julklappar. Men på Julafton så körde jag presentleken med mamma, pappa, brorsan ( jag och Filip visste inte om det så vi behövde inte köpa nåt, hehe :P ) och då snodde jag åt mig:

¤ Collegie block

¤ Överstrykningspenna ( rosa )

¤ Skumtomtar

¤ Trisslott ( ingen vinst )

¤ 2 filmer i 1

¤ läppcerat



Så, nu fick jag nog med allt. Tack för alla fina paket :)










Kalle Anka

Nu sitter jag och gör mig beredd för att kolla på Kalle Anka ↑


God jul :)





Jullovets första dag.... och jag är redan vaken!?

Godmorgon bloggen :)

Gick upp så tidigt idag bara för att kolla på Julkalendern, hehe :P
Har redan hunnit äta frukost också. Duktig e jag ;)
Nej, men det är faktiskt ganska skönt att gå upp tidigt ibland
( typ en gång i halvåret *skämt* )



OMG!! Imorgon är det JULAFTON :D


Vad tycker ni??

Tänkte börja med det här om några dagar:


Dag 01 –
Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick




 Kommer välja ut 14 st som jag skriver elr videobloggar om. Har DU nån du vill att jag ska göra så kommentera det! Gör ju ändå det här för eran skull ;)


KRAM ♥


Teater & Jullov <3

Hallå hallå! ;)

Nu har jag varit på teater med mammis, Filip och några kompisar. Den hette typ Katitzi. Innan det så åt vi middag med dom i Haga. Gotti gott gott ;)

Ännu tidigare så bytte jag julklappar med Emma, Mathilda och Johanna. TACK så jätte mycket för alla FINA paket <3

Jätte mycket tidigare än det så var jag i skolan. Sista dagen i skolan år 2010 :) Skönt, skönare, skönast!!!! :D NU har jag alltså JULLOV <3


Julavslutning

Hej :)

Nu drar jag snart till Julavslutning med inneabadnyn. Vi ska först spela en liten mini cup med f-98 och sen så ska vi fika.Ska vara hos Ella fem i halv, så måste snart gå.

Kram <3


GratisBio.se

 

Jag tipsar er absolut om att bli medlem på en jätte bra sida som heter GratisBio. Man ska samla poäng genom att besöka sidor, ta del av erbjudanden m.m som man sedan kan växla in mot biobiljetter och presentkort på bla H&M, Gina, Kicks och Bik Bok.

Bli medlem genom att klicka HÄR och fylla i lite saker.
Sidan är 100% gratis.


Foto tävling- avslutad

Tänkta ta och berätta vem vinnaren i min Foto tävling blev. Jo, den som gissade rätt var JOHANNASARASILING  Grattis :D
( fixa en länk till din blogg i min meny som "pris" )

Har tagit en bilden i min disko när kranen var på, och det var det Johanna gissade.

Tack till alla som var med ♥


Oboy i nappflaska, hehe



Gjorde lite mackor till lunch bara, orkade inte fixa nåt annat :P
Till det gjorde jag lite oboy...i en nappflaska jag hade när jag var liten och drack välling, hehe. Är jag knäpp eller är jag knäpp?? Nej, men det är faktiskt gott att dricka ur nappflaska ;)
( sa ju att jag var konstig :P)

KRAM ;)


Mat, nästa →

Nu ska jag gå och fixa lite lunch. Undra var det blir.. hmm??

KRAM ;)


Min önskelista (igen)

J U L I A :) om Fullt upp!

Kan inte du skriva en önskelista och visa i bloggen? :) <3

Mitt svar:

Har redan visat min önskelista en gång :) Men självklart kan jag göra det igen <3 Här kommer den:


Skridskor :)


Målade mina naglar lite "juliga" igår. Vad tycks??

Hallå hallå ;)

Redan hemma?? Och klockan är bara 12!
Jo, det är bara för att idag åkte vi skridskor med klassen, och då vi fick sluta när vi åkt klart. Alltså ungefär kl 11
( sen var man ju tvungen att ta bussen hem) . Skönt :D  

Imorgon är det sista dagen i skolan innan jullovet ♥  Ska bli så skönt att bara slappa, sola, bada och äta glass hela dagarna 
( ska ju åka till Fuerteventura om ni inte kommer ihåg det :P )




Fullt upp!


Bild från Österrike i somras.

Hej hej :)

Igår kväll så var jag hos mina sysslingar och bakade Julgodis. Det var kul :D Vi bakade ischoklad, choklad bollar som vi doppade i smält marabou mjölkchoklad med nötter i och rischoklad.

I morse var det Innebandy match. Samling kl 8.20. Härligt :P Vi förlorade. Synd :( Men vi spelade jätte bra!

Snart ska vi hem till några på adventsfika och efter det ska jag till Liseberg med Mathilda. Skojsigt :)

Ha det gött ;)


Åhh, längtar till Julafton! Gör inte ni?

                
Jag och min brorsa igår :)


Accessoarer från Gina under Hundralappen


Godmorgon :)


Jag och söta Mathilda för några veckor sen :)

Nu ska jag checka dagens julkalender avsnitt. Vaknade lite för sent idag med... :S

KRAM


Nana ;)

Nu ska jag gå och nana. Imorgon blir det nog till att vara med Johanna och sen på kvällen åka till sysslingarna och baka julgodis.

Godnatt <3


Ingen eclipse :(

Halloj ;)

Det funkade inte att se eclipse. Måste ha blivit nåt fel när jag.. hrm, skit samma.
Vi kollade på Simpson teh movie istället :) Den var jätt skojig!!! :D

Kram på er♥


Eclipse

Hallå hallå! :)


Nu är jag och min brorsa ensamma hemma. Både mamma och pappa är på Julbord med sina jobb. Gillar att vara ensam för man får alltid äta så många goda grejer, haha :P


Om ett tag ska jag och min lilla lillebror kolla på Eclipse. Kul :D Twilight är så himla bra!!!


Puss på er <3


Mot innebandy träningen


Jag idag

Hej på er :)

Nu är det snart dags för träning. Pappa kommer och hämtar mig typ klockan 18.40 eller nåt sånt. Kommer inte riktigt ihåg :o




Slå in julklappar :)



Hej hej :)

Tänkte gå och slå in Julklapparna som jag ska ge till mina kära kompisar nu, hihi ;)  Kan tyvärr inte berätta vad det är jag ska ge dom eftersom dom läser min blogg :)



Rolig " Julkalender" :D

Hej!

Tipsar er om att gå in på en rolig sida där dom har en "julkalender" där dom lägger in en rolig "vits" varje dag med hjälp av bilder och text. Här kommer vitsen från 8 December så att ni ser hur det kan se ut :)





Hahahahahahahahaha :D 
Har jag dålig humor eller tycker nån annan oxå att det är kul??

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL SIDAN




Klippt på Klippa

Hallå ;)

Nu har jag klippt mig :) Klippte mig på ett ställe som heter Klippa. Blev nöjd med hur det blev. Här får ni ett litet "smakprov" på hur det ser ut.

Alla som går i min klass får se det bättre imorgon :)


Videoblogg- peppisar


Pepparkakor och Julgodis

Hej hej :)

Nu har vi bakat pepparkakor och julgodis.

Här kommer lite bilder.






Bilderna kom inte riktigt i ordning, men det får ni leva med. 



Glad Lucia ( elr vad man nu säger...)


Jag borde bli konstnär, right??


Hallå där allihoppa ;) Glad Lucia på er <3

Idag i skolan fick vi se på när 9:orna hade Lucia tåg. Det var fint, dom sjöng jätte bra
( iaf lucian och tärnorna, inget taskigt mot killar men dom sjunger lixom STAFFAN   VAR   EN   STALLEDRÄNG istället för STAFFANVARENSTALLEDRÄNG, haha :P Aaa, ni fattar vad jag menar va??  Så var det i 6:an oxå när vi hade Lucia tåg :O )

Nu ska jag baka lite julgodis med familjen och sen så blir det pepparkaks bakning. Vi skulle kunna skaffa ett bageri, hehe ;)


Feliz Navidad

Låt vi sjöng på spanskan idag ↓ :)

 

                 

Granen är klädd och julstämningen på topp!

Så, nu var granen klädd och alla tomtar och änglar framställda. Nu är det bara att vänta på julen..*suck* Hehe, nej då! Har lite och göra innan det kan bli 24/12-10.

Här kommer lite bilder från ikväll








Imorgon är det lite Lucia firande i skolan. Ska kolla på när niorna har lucia tåg och så ska vi äta julfika. Mysigt :D

Nu måste jag nog sluta. Ska sova snart :O


Bild från förut idag.



Klä granen ♥


Vad tycker ni om den här bilden??

Halli hallå!

Ska snart äta, och efter det ska vi klä granen. Det ska bli funny :thumbup:
När ska ni klä eran gran??


Videoblogg

Hej hej :)

Tänkte prova på hur det är att videoblogga. Vi får se om det är nånting jag fastnar för ;)

    
Venne vad som hände med ljudet :question: , men ni får stå ut med det ;)

                           Vad tycker ni?? 
                              :thumbup: eller :thumbdown:

                                         


Innebandy

Tjena!

Har precis varit på innebandy match. Vi vann med 6-2. Gött tjejer :) Förhoppningsvis så går vi om några lag i tabellen nu ;)

Nu blir det till att kolla på Julkalendern på datorn eftersom jag idag var tvungen att åka hemifrån tidigare
( GUD, det känns som om jag nästan inte bloggar om nåt annat än att jag ska kolla på Julkalendern :P)

Kramis <3


 

Kom ihåg att vara med i min foto tävling där man ska gissa vad det är på bilden.
Klicka HÄR för att komma dit.
Har fått in några "bidrag" men vill ha många fler innan tävlingen kan avgöras.

Det blev en seeeg morgon...


Här har ni dagens outfit + att ni ser min frissa.


Halloj!

Eftersom jag sov lite för länge imorse och missade julkalendern så blir det till att kolla på den nu :)

KRAM ♥


Idol 2010

Haha, oj vad mycke klockan blev :S Hade ju tänkt kolla lite på Disney chanel eller Nikelodeon, men så blev det inte :P

Aja, tänkte gå ner och kolla på vem som vinner idol iår. Vet inte vem jag hejar på. Har ju inte följt idol iår ett dugg, så har ingen aning om hur dom sjunger :S Vem hoppas/hoppades ( tror inte så många hinner kommentera innan det är avgjort så frågar såhär :P ) ni skulle vinna??


Köpt julgran ♥

Hallå där ;)

För ett tag sen var jag, mamma och pappa och köpte en julgran på Plantagen :)
Vi ska troligtvis klä den imorgon eller på söndag ♥ Vi vill ju hinna njuta länge av den innan jul istället eftersom vi åker den 27 ;) Längtar, längtar, lääängtaaar ♥

Vi var också inne på Brandworld en snabbis, och då såg jag ett par jätte coola hunters som var lite lägre och mer som kängor fast ändå i gummi. Synd att dom bara fanns i storlek 37 och bara i gult
( inte för att jag inte tycker gult är snyggt, för det är det, men ska troligtvis ha mina ganska länge isf och vill inte "riskera" att tröttna) :( Vill nog ha svart eller silver.

Ska nog dra mig ner till TV:n nu för just nu har vi alla -  och då menar jag verkligen ALLA - kanaler. Kollade just på Micke och Molle 2 på Disney chanel :)




Maria Montazami har en blogg!

Klicka HÄR för att komma till den.


Svar på tal

Anna om Julmarknad och dansuppvisning

Hur mycke pengar fick ni?


Svar:

Jag fick 350 kr. Vet inte om Ella fick lika mycket, men det var vad jag fick iaf. Tycker det var väldigt bra med pengar för att "jobba" i 5-6 h.


Hemma igen

Nu är jag hemma igen :)
Köpte ett par lila strumpbyxor, för det behövdes. Orkar inte visa bild.


The last song = BRA :)


Min onepiece ♥


Halli hallå ;)

Det var kul på snarket idag.Skönt med en riktigt slapp dag i skolan :) Filmen jag såg var bra. Rekommenderar den om ni inte sett den.

Nu ska jag dra till F- torget med mammis :) Ska bara byta om först. Vill ju inte gå runt i min onepiece där lixom... ;)


Olga Isabelle från Ung och bortskämd



Kommer ni ihåg Olga-Isabelle ↑ som var med i Ung och Bortskämd??

Jo, hon har nämligen en blogg. Länk kommer ----------> HÄR






Foto tävling



Hej!

Tänkte ha en liten foto tävling här på bloggen. Vinnaren vinner en länk i min meny + att jag skriver ett eget inlägg om din blogg och gör "reklam" för den.

För att vara med och tävla :

1. Skriv en kommentar om vad du tror det är på bilden här ovanför.

2. Skriv om tävlingen på din blogg och länka till min blogg.

3. Länka till inlägget där du skriver om tävlingen i din kommentar.

4. Skicka kommentaren och hoppas på att du ska vinna.


Lycka till :)




Kommer göra så att kommentarena inte syns ett tag framöver så att ni inte kan kolla vad dom andra har svarat ;)

 


Vovven <3


Facelook


Outfit


Hallå där :)

Idag efter skolan så följde jag och Johanna med Matilda hem och kollade på hennes lilla valp :)   Det var jätte kul och Maja var sååååå himla söt <3 Vi fikade också - pepparkakor och saft - och spelade Hotell gyllene knorren på datorn :D

Imorgon är det ju snarket som ni säkert vet. För er som inte vet så ska man gå runt i pyjamas/myskläder,  kolla på film och käka godis.  Jag och Emma ska se på The last song.


Skurna pepparkakor



ca 120 st

Du behöver:

               •  2 dl skalad sötmandel

    • 200 g margarin

•1 dl ljus sirap

             • 2 tsk malen ingefära

        •2 tsk malen kanel

                     •2 tsk malda kryddnejlikor

      •1 tsk bikarbonat

        •5 1/2 dl vetemjöl


Gör så här:

Hacka mandeln fint. Blanda matfett, socker och sirap med gaffel eller elvisp i en stor bunke. Blanda ner kryddorna och mandeln. Blanda bikarbonat och mjöl i en annan bunke, och rör sen ner det med det andra. Blanda nu allt med händerna tills det är en fin deg. Dela upp degen i 2 delar på din "arbetsbänk" och rulla till rullar som är ca 25 cm långa. Lägg i plastfolie och lägg in dom i frysen.

När degen är riktigt tunn så skivar du upp dom i väldigt tuna skivor med kniv. Lägg kakorna på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in kakorna mitt i ugnen i 8-10 min 175 grader.  Låt kakorna kallna på ett galler.


Lycka till :)


Skurna peppisar


Från min trädgård


Hej på dig du ;)

Håller på att baka skurna pepparkakor. Bild och recept kommer när dom är klara.

HUGS <3


Nytt

Halloj!

Som ni säkert ser så har jag ändrat ganska mycket på min blogg.
Vad tycker ni ?? NAJS eller BAJS?? Haha :P

* KRAM *


Spel - Hotell gyllene knorren



Hej hej :)

Har precis spelat lite på spelet Hotell gyllene knorren på www.svt.se
Det var riktigt kul! Lite töntigt kanske... :P
Men jag tycker iaf nu ska prova :)

Klicka här för att komma till spelet





Julkalendern


Jag när jag var 2 år :)


Hej gullisar :)

Hemma idag igen :(  Fast det är ju lite skönt att vara hemma och göra vad man vill och bara slappa, men börjar faktiskt sakna skolan lite nu
( I know, jag är knäpp :P ). Hoppas verkligen jag kan komma på Fredag när det är snarket! Hur många tycker jag ska ha på mig min Onepiece isf??

Jaja, nu ska jag kolla på Julkalendern på www.svtplay.se .
Man orkar ju inte gå upp så tidigt på morgonen bara för att kolla på Julkalenderna om man kan få sova hur länge man vill ;)


♥ Mannagrynsgröt ♥



Hej alla bloggläsare :)

Nu ska jag dra mig ner till köket och göra lite mannagrynsgröt som kvällsmat. Tycker ni om mannagrynsgröt?? I ♥ it :)


Här kommer en dagens outfit bild som är tagen lite tidigare idag.

Pyjamas shortsen är nu iof utbytta mot mjukisar :)



StarStruck


Låt från Filmen


När den coola popstjärnan Christopher Wilde (Sterling Knight) bokstavligen stöter ihop med småstadstjejen Jessica Olson (Danielle Campbell) efter ett framträdande blir det början på ett fantastiskt äventyr. I sina försök att fly från jagande paparazzi blir det omaka paret kära i varandra men till sist hinner verkligheten i kapp dem… 

 ↑ Från www.cdon.com 

↓ Bilder

   

 







I filmen får du höra mycket bra musik, rappa repliker och du får dig några skratt .
En typisk Disney film :)

Rekomenderar  verkligen


KRAM♥


Film - StarStruck



Halloj!

Nu tänkte jag krypa upp i mammas och pappas säng och kolla på StarStruck ↑

 Uppdatering om the movie kommer senare.

Puss ;)


Gosiga och sköna...


Sjuk :(



Hej hej :)

Hemma från skolan idag för jag
*host, host* är jätteförkyld och så har jag jätte ont i halsen *snörvel*.

Vaknade nästan precis, skönt att få sova länge ( har iof inte sovit alls bra inatt eftersomn jag varit så förkyld) .

Ska nog gå ner och hämta upp en macka *host* och sen kolla på Julkalendern här på datorn.

Kram på er
( ni vill nog inte ha en kram så att ni blir smittade :P )

Ha det så bra// Felicia
( mycket bättre! Eller vad tycker ni??)


15 år och mamma!



Hej hej :)

Hittade en blogg idag om en tjej som är 15 år och redan mamma. Hon blev gravid när hon var 14 år!! Jag tipsar er om att läsa bloggen eller iallafall kika in.

Klicka här

Hade absolut inte velat bli med barn så tidigt :S
Tycker 25-35 är ganska lagom. Vad tycker ni??

Kram på er♥


Andra advent



Hallå där ;)

Idag är det andra advent som ni säkert redan vet. Inte långt kvar till jul nu. Har ni hunnit fixa julklappar till alla än?? Jag är nästan klar :)

Idag har jag iaf åkt pulka med Emma i dödskallebacken. Våra mammor åkte med några gånger. Vi  åkte tåg nerför backen. KUL :D, förrutom att dom skrek, haha :P

Sen åkte vi hem till kussarna för lite julmiddag och fika. Mysigt :) 

KRAM♥

 


Midnatt råder...


Det snöade när vi gick hem. Hoppas, hoppas, hoppas det snöar hela natten så att det är rejält med snö när vi vaknar imorgon :)

Hej hej!!!

Kom precis hem från Johanna. Och klockan är över midnatt, obsii... ;)
På vägen hem hade min och Emmas familj snöbollskrig. Kul :P Äggade pappa, men då mulade han mig, haha :)

Nu måste jag nog sova.



Hos Johanna :)

Bild på min gulliga Johanna♥

Hejsan :)

Nu är jag hemma hos Johanna på glöggfest. Emma och Tilda är oxå här med sina familjer.

Jag och Tilda "delar" på den här datorn, så jag ska nog sluta och göra nåt som hon oxå tycker är kul nu ;)

Kram på er ♥

Julmarknad & dansuppvisning

Hallojsan ;)

Idag har jag som ni säkert redan vet hjälpt till och sälja saker på en Julmarknad tillsammans med Ella. Vi sålde bla olika typer av ljus, ljusfat, ljuslyktor m.m från Vendemoda- Ellas mammas affär som ligger precis bredvid där julmarknaden var. Ellas mamma jobbade i affären och jag och Ella skötte ståndet på utsidan.

Some pics:















Så, det var väl ungefär 1/7 av alla bilder jag tog, haha :P  Älskar att ta bilder ♥  Tycker det är jätte kul!! Gör inte ni???

Jag tycker iaf att det var jätte kul att stå där och sälja ( om du läser det här Ella så hjälper jag gärna till nån mer gång om det behövs). Dessutom fick man ju lite cash också ;)


Efter det så åkte jag direkt vidare till min brorsas dansuppvisning. Han dansar breakdance. Var även massa andra grupper som dansade, bla balett och showdance. Kul :D  Brorsan var jätte duktig!!

På vägen hem därifrån köpte vi med oss mat från Burger King. Mums :)


Jag och in nya bästis - coca colan ;)


Ska snart hem till Johanna  på adventsfika. Roligt, roligt :) Då får jag ju se hennes nya rum också.


Kram på er allihoppa <3
Hoppas ni får en bra kväll, för det tänker jag ha! :P







 

 


Julmarknad

Halli hallå!!!

Imorgon ska jag och Ella stå och sälja saker på en Julmarknad utanför Ellas mammas affär.
Skojsigt skojsigt :)   Ska vara hos Ella halv 9 imorgon så nu ligger jag nog i min säng för att sova.


Ensam mamma söker



Har precis kollat på extra avsnittet och intervjuerna med mammorna på tv3play.se
Skojsigt :) Kollade ni på programmet när det gick på Tv??


Khadidje presenterar sin familj


                                         Absolut värt att kolla på

 


Hatar rubriker :S

Som ni ser i rubriken så hatar jag att skriva rubriker!!!  Kommer alldrig på vad jag ska skriva :S

Hej :)

Skola idag som vanligt. Syslöjd idag. Favvo ämne♥  Håller på att sy ljusgula minishorts. Perfekt nu när vi ska till fuerteventura över nyår och min födelsedag. Längtaaaar :)  

 Det var ganska kul på slöjden idag för jag sa att jag tyckte mina minishorts var jätte långa, men Emma tyckte dom såg ut som trosor typ. Samma som Khadidje i Ana Gina show säger till Kissie. Om ni inte har sett det avsnittet tycker jag att ni ska se det
här.

Förrästen så börjar jag tycka att min "jul design" är lite barnslig. Funderar på att byta tillbaka till min gamla elr göra en ny, fast det orkar jag inte! Vad tycker ni att jag ska göra??

Det här inlägget blev ganska långt så därför bjuder jag på en bild så att det ska bli lite roligare att läsa. Tycker själv det är mycket roligare att läsa om det är mycket bilder.
Tips till er om ni vill att jag ska tycka om er blogg, haha ;)


Jag på Lisse när jag var liten :)


Sunes jul

På musiken i måndags så kollade vi på en gammal jul kalender- Sunes jul. Vet inte varför vi gjorde det. Har ju lixom inget med musik att göra, eller.....??

Här kommer iaf ett klipp med det bästa med Rudolf
(pappan)



Ha det ;)


Dagens outfit & facelook


Tunika - Ullared
Kofta - H&M
Jeans - Kappahl
+ uggs


Hår - uppsatt i hög tofs och hårspännen
Smink - nada

 

 


Gissa vad som väntade på mig när jag kom hem??

Jo, ett stort paket som kommit med posten med dethär i.





Blev Jätte glad =D 
Hoppas boken är bra!


Natti <3



Me and my pyjamas.

Nu ska jag gå och göra mig i ordnig för natten.

Natti, natti
alla bloggis läsisar <3


Julig bildbomb!!!

Här kommer massa juliga bilder från mitt hus.
Se, njut och längta ännu mer efter 24/12-2010.














Igga datum på alla bilderna, det stämmer inte. Bilderna är tagna av mig idag, 1/12-10


Lite dålig kvalli
( hittade på ordet nu, hoppas ni förstår vad det betyder ;) ) på vissa av bilderna men det
får ni leva med.



Julkalendern 2010



Hola amigos!

Buenas noches :)

Imorgon har jag spanska prov, kap 7-9. Jätte kul...haha XD
Nej men det ska bli skönt att få det av klarat.
Nej, nu ska jag inte tråka ut er mer genom att berätta om mina läxor :P

Dom senaste dagarna har jag åkt pulka, åkt pulka och lite mera pulka. Känns som jag inte gör nåt annat, haha :P Nej men man får passa på. Har åkt pulka fredag,lördag, söndag och måndag ( inte tisdag o onsdag för då har jag haft träning och pluggat inför ↑ )
 Har ni åkt mycket pulka kära läsare??

Jag har också ätit mmåååångaaa klementiner. As gött :D Äter nog 2-3 om dagen. Tur att det är nyttigt :P

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva om så









RSS 2.0
Test