Varnig för långt inlägg!!!!

Halloj!

Har ju inte bloggat nånting dom senaste dagarna
( bara idag då:P )  så jag tänkte berätta vad jag har gjort.

Onsdag:
Var i skolan såklart och på f-torget med mamma för att köpa linnen till idrotten i skolan och innebandyn. Köpte det här:


Linne från Intersport, köpte oxå ett likadant fast helt lila.
 ( haha, min fot syns :P )


Graffiti nagellack från Kicks, av märket Isadora


Torsdag:
Skola och innebandy var typ det enda jag gjorde:P

Fredag:
Skola såklart då. Efter den var jag med Emma och Johanna, vi var ute när det regnade och gick i 2 vattenpölar som var typ 15-20 cm djupa och det hade bara regnat i typ 20 min!!
Sen på kvällen fick vi gäster. Du kan läsa om det
här.

Lördag:
Var på loppis på heden med mamma. Emma var oxå där för hennes mamma hade ett bord och sålde grejer. Köpte det här på loppisen:


Lila Väska för 50:-


Örhängen för 10:-

Köpte också en box med 3 Mary-Kate och Ashley Olssen filmer, men jag orkade inte ta bild på den:P

Sen efter loppisen var jag med Emma och sen på kvällen så kollade vi på 2 av fimerna jag köpte och åt chips, godis och drack läsk. Mysigt<3

Söndag:
Hmm... jaa du, vad gjorde jag....? Jo, just det. Jag bakade choklade macroner. Kollade lite på ett recept som stog på
Ellas blogg, men jag tog bort lite saker och la till lite andra. Så har blev iaf resultatet:


Lägger kanske upp receptet nån gång på Veckans recept.

Måndag:
Tog skolfoto. Hoppas, hoppas, hoppas jag blev bra!!!  Längtar såå tills jag får dom! Sen runt lunch började jag må jätte dåligt. Hade ont i huvudet, var jätte trött och det kändes som att jag hade feber. På bildlektionen höll jag typ på att somna, tur att jag inte gjorde det :P Hade blivit lite pinsamt. Iaf så hade jag lite feber när jag kom hem så jag vilade och så.

Idag/ Tisdag:
Är hemma från skolan idag. Läs varför här ovanför ↑
Min klass ska ju på klassresa imorgon och vill jätte gärna följa med, så jag vilar mig idag. Vi ska åka på seglarläger för er som inte visste det. Fick ju laga min lunch själv idag eftersom mamma och pappa jobbar, jag gjorde Pasta Carbonara. Det blev faktiskt väldigt gott. Kokade  spagetti, stekte bacon och blandade ihop nån sås med mjölk, äggula och peppar. Sen blandade jag bara i baconen i såsen och hällde det över pastan. Bild kommer här:



Inte så dåligt för att vara 13, eller hur??

Aja, efter maten så läste jag lite och drack saft ur min super najsiga mimmi mugg som jag köpte på Disney land.



Snygg elller hur??
Har även gjort lite läxor idag, så jag har inte bara latat mig och haft det skönt:P

Shit pommes frites vilket långt inlägg det blev. Om nån orkade läsa allt så kan ni väl kommentera.

Ha det så gött, jag är absolut ingen igelkött :P
Eller....?

P.S
Nu ringer telefonen. Mamma svarar. Det var Emma och hon vill prata med mig, så ska bara lufta luren nu som ligger bredvid mej och ta reda på vad hon vill säga.
D.S

P.S 2
Emma skulle bara säga vilken tid jag skulle komma till henne imorgon, för hennes pappa ska köra oss till seglarlägret. Hon berättade oxå vilka jag skulle sova med på lägret, ska sova med Johanna, Mikaela och Sara.
D.S 2




Tisdag

Hejsan
Är hemma från skolan idag för jag hade lite feber igår och jätte ont i huvudet, så jag vilar mig idag så att jag förhoppningsvis kan åka med på klassresan imorgon. Vill ju inte missa det lixom.

Nu ska jag kolla på Fångarna på fortet som jag missade igår, och så bloggar jag mer sen.

Kram <3
( nej inte kram idag, ni vill ju inte bli smittade elr hur ;P )

:) Ha det så bra :)





Fredag

Hej på er<3
Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag men jag har helt enkelt inte orkat. Det här kommer bli ett kort inlägg bara så att ni vet för jag är jätte trött. Iaf så hade vi massa gäster här idag, vi grillade och så. Jag, Filip och Dennis spelade först fotboll, sen innebandy och sen basket. Det var kul men jobbigt.

Nej nu ska jag sova, *hjäääsp* :P
 Berättar mer imorgon.

Kramizzzaaaar♥


P.S
Hmm, blev visst inte så kort ändå ;)
D.S


Tävling



Är med i en tävling på den här Millahs blogg.
Klicka här för att komma till tävlings inlägget

I tävlingen kan man vinna grejer härifrån

Ha det så bra :)


 


Tisdag

Då var första skoldagen avklarad nu då på min nya skola. Våran klass verkar väldigt bra och våra lärare med. Det kändes faktiskt väldigt bra! Fick våra skåp idag oxå, är ju inte van vid det så det är kul. Ska kolla på nåt program på datorn nu, sen ikväll blir det innebandy.

Ha det så bra
Kram Fiffi :)


Måndag

Nu har jag läst klart " Så länge vi båda andas"
Den var jätte bra tycker jag! Vad tycker ni om ni har läst den?? Den slutar ju bra och så, men....jag vill bara veta mer om hur det går för dom och så, och om Jacob och Renesme blir ihop när hon blir stor. Aja, längtar tills filmen iaf.

Ska kolla på Fångarna på Fortet nu. Sen måste jag nog sova eftersom skolan börjar imorgon. Vill verkligen inte till skolan igen, sommarlovet har ju precis börjat!!! Eller....

Kram och Godnatt eftersom jag inte ska blogga mer idag :)


Måndag

Halloj kära läsare :P

Idag hade jag och Emma "spa" hemma hos mig. Det var jätte kul och mysigt. Här kommer en lista på sakerna vi gjorde:

1. Hårinpackning
2. Peeling i ansiktet
3. Ansiktsmask
4. Fotbad
5. Smörjde in fötterna med massa bodylotion.
6. Målade tånaglarna.
7. Smörjde in händerna med handkräm.
8. Tog olivolja på nagelbanden.
9. Tog olivolja på läpparna.
10. Ansiktsmask igen.
11. " Duttade" grönt te i ansiktet för
att porerna skulle "stänga sig"
12. Låg med gurkor för ögonen.
13. Drack nyttig smoothie

Det var nog allt, men vi gjorde inte sakerna i exakt den ordningen som jag skrev dom i. Om nån undrar varför vi duttade te i ansiktet så var det för att jag och Emma var nere på coop igår för att köpa lite grejer till vårat spa. Det ända vi hittade var iof en inpackning till håret och så köpte jag en fin plåtburk med nagellack, 2 läppglans i ett och en ögon skugga för bara 25 kr!  Jag och Emma kollade också om det fanns nån tidning som verkade bra, och i Frida så stog det på Framsidan att dom hade 18 bra tips för hemma spat med tjejkompisana. Så vi var ju bara tvugna att köpa var sin, och där i stog det om det där med tet. 
 Aja, om nån är intresserad så kommer  receptet på smoothien här.

Äpple smoothie
2 pers

Du behöver:

2 äpplen
1 banan
1 dl vanilj youghurt
3 dl filmjölk
1 dl mjölk
4 tsk vanilj socker

Gör så här:

Skala äpplena och dela dom i lite mindre bitar. Lägg i alla ingredienser i en mixer. Mixa allt tills det inte är några stora klumpar kvar. Häll upp i 2 glas och ställ in i frysen i ca 1 timme. Servera med sugrör.

Smoothien var faktiskt jätte god!! Jag tycker absolut att ni ska prova.


Nej, nu måste jag fortsätta att läsa " Så länge vi båda andas". Har inte så långt kvar nu kanske 1/5. Tycker den är jätte bra och man blir verklingen beroende av att läsa mera!!

Kram på er<3

 




Ny design

Eftersom flest tyckte att jag skulle ta 2:an så gjorde jag det ( iof så var det nog min favvo med :P ). La upp den precis och blev väldigt nöjd. Bytte även bakgrund, det blev väldigt sommrigt tycker jag ( synd bara att den snart är slut :( ). Tycker ni att det blev snyggt?? Kommentera gärna!!

Nu ska jag fortsätta läsa Så länge vi båda andas.

Kram på er<3


Lördag

Halli hallå!!!

Var och shoppade med mamma idag. Köpte det här:

Jeans från New yorker



Linne från New yorker

Collage-tröja från Gina tricot



Böker från Bokia
( ni ser själva vilka det är)



Halsband+ armbands kit från Panduro



Pärl-"klistermärken" till scrapbooking från Panduro



Ville också köpa Graffiti nagellack. Men det var typ slut överallt, så ska köpa det nästa vecka när det kommer in. Jag och mamma åt också lunch på Le Crossiant, tog lasagne och juice.

När jag kom hem började jag såklart läsa Så länge vi båda andas. Har inte läst den än och vill verkligen veta hur det slutar. Tycker dom är så himla bra. Vad tycker ni?? Kom ganska långt faktiskt

Nästan halva boken redan. Läser snabbt, haha XD

Sen efter maten och så, så cyklade jag, pappa och Filip till Götteborg och köpte godis. Sen när vi åt det på kvällen tappade jag faktiskt en tand. Visste faktiskt inte att den var så lös.... Iaf så åt jag en godis när jag kände att det knakade till och så kände jag nåt hårt. Det gjorde inte ont elr så, men det blödde ganska länge och mycket och jag hatar verkligen blod smak. Skulle inte passa bra som vampyr XD, föredrar varulvar mer...... * fniss *

Kram på er<3





Fredag

Hej på er <3

Har gjort 3 nya "headrar", men kan inte bestämma mig för vilken jag ska ta. Därför tänkte jag att ni skulle hjälpa mig att välja. Skriv en kommentar med siffran på den headern ni tycker jag ska välja.

Nr 1

Nr 2




Nr 3




Snälla hjälp mig nu!!!

 


Torsdag


Onsdag

Såg Vampyrer suger idag men Emma, min brorsa och Emmas brorsa. Filmen suger verkligen inte XD Den var jätte rolig, fast lite knäpp ibland. Det var väldigt störande att dom hade andra namn på typ allting. Här kommmer några exempel:





Imorgon blir det tennis igen då och sen så ska jag åka in till ett ställe i stan och få manikyr, längtar sååå mycket. Bild på mina naglar kommer såklart då :)  Sen ska jag och mamma åka till F- torget för dom har invigning av lite nya affärer och så.

Kram och Godnatt allihoppa <3


Tävling

Hej <3

Är med i en tävling på
 Fokis blogg.
 Man kan vinna ett presentkort på
Saray.se
Vill jätte gärna vinna!!

Kram på er :)


Onsdag

Halloj bloggen!

Har inte bloggat på ett tag nu så tänkte skriva lite vad jag gjort.
I måndags skulle det ju vara Tennis, men det blev inställt eftersom det regnade så mycket. Banorna blir ju skithala. Så det var bara för mig och Emma att cykla hem igen. Sen efter ett tag kom även Johanna.Vi kollade bla på film. På Tisdag blev det ju iaf träning så det var kul. Efter tennisen så åkte vi hem och så kom Johanna. Ehmm, vi gjorde typ inget specielt då. Sen på kvällen var det innebandy träning igen efter sommaren. Jättekul att träffa alla igen och såklart att spela min favoritsport *fniss*


Iaf så ska jag, min brorsa. Emma och hennes brorsa se på Vampyrer suger idag på Prämiären. Ska bli super skoj. Ska sitta på första raden för det fanns inga andra platser där alla kunde sitta bredvid varandra, haha :P

↑ Hittade den här trailern för Braking dawn. Det var lite dålig kvalitet, men kolla gärna ändå.



Kram på er<3


Söndag



Bild tagen av mig ( oredigerad ) på min, Emmas och Mathildas fotorunda

♦ Hello bloggläsare ♦

Va med Ella igår. Vi bada med kläderna på i hennes pool, haha XD
Sen på kvällen var vi på kräftskiva hemma hos en som har pool inomhus, så då badade jag såklart där med.

Idag så var vi först på Amundön och badade, åt lunch och promenerade. Sen när jag kom hem ringde jag Emma och så gick vi till en sjö och bada, men sen började det regna så då gick vi hem och kollade på film. Såg love actully, den var bra! Sen så gjorde vi ett TV program där vi testade bla äpplen
( jag vet att det låter knäppt :P), Emmas studsmatta m.m. Vi var väl inte direkt seriösa XD, men det var jätte kul.
Aja, imorgon börjar ju min och Emmas tennis skola. Ska bli kul. Ska träffa Emmisen 10.40 och så ska vi cykla till Tennisen tillsammans.

Kram♥


Lördag


Dagens outfit. 
Redigerad i picnik :P

Hej på er<3

Ikväll ska vi på kräftskiva till en som har pool inomhus. Ska såklart ta med mig bikini så att jag kan bada i den. Det ska bli väldigt kul. Tänker nog också ta med mig Panda katalogen också, och Passa på att sälja lite p Aja, vi ska typ vara där kl. 6 och innan det har jag ingen aning om vad jag ska göra. Någon som har nåt förslag!?!?

Ha det så bra// Felicia


Fredagen den 13

Halli hallå.

Åt precis middag. Åt kött och klyftpotatis, det var gott. Innan det så spelade jag Sims.
 Nej, det jag tänkte berätta var ju att jag var på Liseberg idag med Josefine. Emma ville typ inte längre elr nåt.
Vi hade iaf jätte kul. Åkte dom vanliga grejerna, såg på Sammys äventyr, åt frensch hot dog
( det e såå gott ) och lite godis. 

Ska ju även sälja Panda saker i år. Har fått hem dom nu,  så jag ska börja sälja snart. De är ungefär som Jultidningar, fast man säljer för wwf. Alltså så går lite av det man betalar när man köper nått till att rädda utrotningshotade djur, detta året Tigrarna.
 Skulle bli jätte glad om nån ville köpa! Man kan bla köpa doft ljus, olivtvål, polkagrisar, kolor, kalender, julkort m.m. Skriv gärna en kommentar om ni skulle vilja köpa nåt.

Kram på er♥


Fredag


Godmorgon :)
Kom precis hem efter en jogging tur med pappa. Vi sprang bara 2 km. Men jag sprang ganska fort, på 11.58 elr nåt. Jaja, nu tänkte jag berätta lite om vad jag gjorde i stan.

Först så gick vi lite på avenyn. Sen gick vi in på Hard Rock cafe och åt där. Tog en hamburgare med bacon, ost, sallad och pommes och drack pepsi, mums :P. Sen så när vi ätit klart så lyssnade vi lite på nåt band som uppträdde vid Storan. Sen så började de regna och då gick vi in på Stadsbiblioteket för det hade öppet till typ midnatt nu under kulturkalaset. Iaf så läste jag Seventeen där. Den var ju på engelska, men fatta ganska bra. Sen så gick vi iaf ut för då skulle ett band som heter Teddybears spela på en scen vid Götaplatsen. Ni vet dom som gjort den här låten.



Nej, nu ska jag gå ner och äta frukost, se på Sommarlov och sen måste jag duscha. Blir ju Liseberg idag med Josefine och kanske med Emma.

Kram <3


Torsdag 18.28

Halloj!!!

Idag så har jag varit med Emma och Ella. Vi gjorde thriatlon eller vad de heter. Alltså sprang vi först 2,5 km, sen cyklade vi ungefär 2 km och sen simmade vi 150 m i Ellas pool. Det var faktiskt inte alls så jobbigt som det låter. Var faktiskt inte trött när jag kom hem. Iaf så ska vi till stan och äta på restaurant för mamma och pappa har bbrölloppsdag idag. Dom har varit gifta i 15 år!!

Imorgon vet jag inte om det blir nån bloggning för jag ska till Liseberg.

Kram på er <3


Torsdag 10.23

Godmorgon på er :)

Ska till Emma nu. Vi har inte varit med varandra på ett tag nu så det ska bli jätte kul :)

Kramisar <3


Onsdag

Ledsen för den dåliga uppdateringen om senaste dagarna, men min kompis från Stenungsund har varit här tisdag-onsdag så jag har inte velat blogga utan har passat på att vara så mycket som möjligt med Andrea eftersom vi inte ses så ofta. Iaf så tänkte jag skriva lite kort om varje dag.

Måndag:
Jag var bara hemma och slappa nästan hela dan. Var med pappa och lämna av Filip på hans fridrottsskola, och på vägen hem därifrån åkte vi till Media markt där jag köpte Sims 3 lyx och design prylpaket.

Provade det såklart när jag kom hem och det var jätte kul :) Inte så mycket nytt vad jag märkt från Sims 3 och Sims 3 destination världen. Lite nya kläder och möbler och sånt.


Tisdag:
Andrea kom kl.9 på morgonen och då satte vi oss och kollade på Sommarlov. Sen vid 10.30 körde pappa oss till min mormor och så åkte vi in till stan och gick i affärer och på kulturkalset. Vi var på en matmarknad med maträtter från hela världen. Där åt vi spanska paella till lunch, jag och Andrea tog med kyckling och mormor med räkor, musslor och sånt. Väldigt mysig dag :) Fick det här av mormor:

Jeggings från Stuk. 75:- på rea



Doftljus från NK
( luktar jätte gott!)


( Andrea fick samma saker + ett par solglasögon av mormor )
Sen lite senare kom även mamma in till stan och då fikade vi och så.
På kvällen åkte jag och Andrea och badade i en sjö, spelade Sims 3 och såg  på film.

Onsdag :
( idag )
Jag och Andrea vaknade vid typ 9 och då kollade vi på sommarmorgon. Sen nördade vi Sims 3 i typ 5 timmar med pause för att laga och äta lunch. Vi spelade kanske totalt 7 timmar på 2 dar, haha:P Aja, kul hade vi och vi kom långt med våran familj. Sen när vi absolut inte fick spela mer gick vi en promenad och sen bakade vi macroner, eller vad det heter. Våra blev inte så fina, och det var inte nåt som föll mig i smaken om man ska säga det på ett fint sätt, haha. Nej, det smakade alldeles för mycket smör. Sen gick Andreas buss vid halv 8 då från Nils Erikson terminalen, så vid 7 var vi tvugna att ta bilen in för att lämna av henne. Sen gick jag och min familj till Avenyn och lyssnade på Sarah Dawn Finer på Götaplatsen. Sen köpte vi med oss mackor från SubWay hem och åt som kvällsmat, mums :)

Det var väl ungefär det jag har gjort.
Kram på er <3


Måndag 20.42

Hello ;)

Här kommer lite om vad vi gjorde i skåne.

Bild från bilen när vi kör i full fart mot skåne






Filip ville inte vara med på bild, haha :P





Vi var på Nimis på vägen ner.


Vi körde även förbi Båstad och gick på en marknad, men har ingen bild därifrån.



Eftersom vi bodde i Helsinborg så var vi ju såklart där :P


Vi åt glass, mums :)



Vi var på en sandstrand med palmer en kväll. Det är jag och Allis på bilden
( Allis är lillasyster till John som spelar i Filips lag).



Vi bodde på en lantgård och där hade dom hästar, så en dag red Allis och jag....



... och åkte häst och vagn. Mirriam var väldigt liten, haha XD


Lite mer bilder på hästarna som fanns

Mirriam
 ( som vi red på )




Shakira



Maskot



Bumbi
( jag och Allis hittade på namnet eftersom vi inte visste vad hon hette)


Pluppis och Mojsie
( också påhittade namn )


Jag och Pluppis




Dom hade också jätte gosiga katter på gården...




... och 2 gullig hundar. Här är en bild på Lady.



Såhär såg stallet ut




Såklart har vi även kollat på mycket fotboll, eftersom det var det vi kom dit för att göra :)
Tyvärr så gick det inte så bra för Filips lag, dom kom till C- slutspel
( det fanns A,B,C och D slutspel )och åkte ut ganska snabbt :(



Ojsan, det blev många bilder!!!
Aja, det gör inte så mycket.

Kram♥


Söndag

Nu har vi kommit hem från Helsingborg i Skåne. Vi var där för att kolla på Filip när kan spelade fotbollscup, men vi hann med mycket annat också. Dessutom var några i min släkt där och Josefine med sin familj så jag hade mycket att göra. Iaf så gjorde vi jätte många skojiga saker, men jag orkar inte berätta om det nu.

Krampåer :P


Onsdag 17.51

Nu ska vi äta.
Kanske lite onödigt att skriva... haha

Måste rusa
Kram


Onsdag 17.42


Nu har jag torkat, tatt på mig kläderna och provat spray balsamet. Vet inte om det hjälpte så mycket, men det luktar väldigt gott :)
Iaf så ska vi snart äta
( grillspett, mums) och sen så måste jag packa för vi åker till Skåne imorgon ( Filip ska spela fotbollscup och vi ska med och kolla)  och efter det så ska jag måla naglarna med mina nya nagellack som jag köpte igår och idag. Tror inte jag hinner blogga mer idag, men vi får se.

Kram på er <3


Onsdag 17.17

Så, nu har jag ducshat klart. Nu ska jag ju bara torka också och det kan ju ta ett tag...  Sen ska jag använda mitt nya spray balsam. Hoppas det är bra!

Nej, nu måste jag gå tillbaka till badrummet och torka där innan jag blöter ner hela skrivbordet i mitt rum:P


Onsdag 17.08

Nu har jag varit ute och sprungit med pappa. Vi sprang ca 2 km. Aja, nu måste jag duscha.

Kram <3


Onsdag 15.06

Här kommer grejerna jag köpte när jag var på F_ _ _ _ _ _ _torg idag med mamma:


Klänning från Gina Tricot
29:- på rea




Baslack som gör att färgen håller längre och så skyddar det mot missfärgnignar.
Köpte det på Grand Parfymeri.






Spray balsam för torrt elr fuktigt hår.
Köpte det på Hemköp när vi handlade mat på vägen hem.


Köpte inte lika mycket som förra gången :P

Kram på er <3

 


Onsdag 14.55

Hola!

Igår så shoppade jag ju med Emma. Det var jätte kul och mysigt. Förutom att shoppa så åt vi lunch på Le Crossiant
( båda tog grillade panini med ost och skinka, mums! ) och så köpte vi glass på Mcdonalds. Här kommer bilder på sakerna jag köpte:



Lite grejer till skolan:


Kalender från Bokia




Pennfack från Bokia




Lås till skåpet från Clas Ohlsson






Överstrykningspennor från Åhlens



Och lite som jag ville ha...:


Gult Linne från Gina Tricot 
49:- på rea




Oversize ( hihi ) Linne från New Yorker
35:- på rea




1 vit och 1 brun kajalpenna från H&M




Nagellack från Lindex
12.50:- på rea




Musmatta från Åhlens




Vet inte vad det kallas men man kan ha tex ett foto i.
Kommer från Åhlens.



Shoppade lite idag också med mamma. Bilder på det kommer alldeles strax.

Kram<3

 


Måndag 20.58



Hej hej <3
Nu har vi precis kommit hem från mormor. Vi, mina kusiner och några till var där på sommar fest. Iaf så cyklade vi dit och på vägen hem så cyklade vi förbi en gångtunnel där det var fullt med vatten.Vattnet gick nästan hela vägen upp till taket.  Det var jätte coolt. Jag tog en bild med pappas mobil men jag vet inte hur man lägger upp den på datorn, så bild kommer nån annan gång.

Imorgon blir det shopping med Emma, så då blir det nog ingen bloggning. Fast när jag kommer hem lägger jag upp bilder på det jag köpt.

Ha det så bra
Kram Fiffi


22.35


Min skugga i våras.

Nu orkar jag inte sitta vid datorn mer. Ska ju snart sova oxå.

Godnatt o sov så gott :P


22.20

Här kommer en bild på min nya sparkcykel som jag köpte i Torsdags. Min gamla blev ju stulen i höstas nån gång :(
Aja, tycker iaf att min nya är jätte snygg :P




Och här kommer mina nya höst skor som jag också köpte i Torsdags.




Kram på er <3


22.13


Hörde precis att Emma
Green tatt Em-Silver i Höjdhopp. Jätte kul tycker jag! Hon tog ju den enda medaljen i Em för Sverige och så blev hon andra tjej i Sverige genom tiderna som klarar att hoppa över 2 m.


Söndag 21.43

Halloj!
Nu har vi kommit hem från landet. När jag kom hem har jag varit med Emma
( från 13.30- 20.00 typ ). Vi gjorde inget specielt direkt. Vi hoppade lite studsmatta, pratade, åkte sparkcykel ( har precis fått en ny nu, bild kommer ) och kollade i H&M katalogen :P

Måste köpa lås och kalender till 7:an snart. Har ni gjort det? Kommentera gärna.

♥ Kramisar ♥


RSS 2.0
Test